بتـــــاريخ : 10/31/2012 1:32:51 AM
الفــــــــئة
  • الآداب والثقافة
  • التعليقات المشاهدات التقييمات
    0 1440 0


    قصه تهتز لها المشاعر بدأت بلعبه و انتهت بمآساه

    الناقل : فراولة الزملكاوية | العمر :37 | الكاتب الأصلى : solom | المصدر : www.shababwsabaya.com

    كلمات مفتاحية  :


    560864 489206614432322 705671913 n قصه تهتز لها المشاعر بدأت بلعبه و انتهت بمآساه

     

    بدأ الحوار بينهم

    هى: كل صحباتى مرتبطين و إحنا آخر إتنين مش مرتبطين و كل واحد فينا عايش من غير

    حبيب

     

    هو: اه .. مش عارف أعمل إيه ؟

     

    هى: أنا عارفة .. تعالى نلعب لعبه

     

    هو: لعبة إيه ؟

     

    هى: تعالى نرتبط لمدة 30 يوم , أبقي حبيبتك فيهم و تبقي حبيبى فيهم لحد ما ال30 يوم

    يخلصوا

     

    هو: مممم , فكره حلوه و انا كده كده فاضى طول الفتره اللى جايه

     

    اول مرة يخرجو :


    دخلوا السينما لأول مرة مع بعض و مسكوا إيدين بعض و هما بيتفرجوا عالفيلم الرومانسى

     

    ثاني مرة يخرجو :


    راحوا شاطىء البحر و إتفسحوا هو وهى عاشوا وقت مميز في اليوم ده

     

    ثالث مرة يخرجو :


    عزمها عالسيرك و علي بيت الرعب وهى كانت خايفه أوى و حاولت تمسك إيده بس غلطت

    و مسكت إيد واحد تاني و فضلت تضحك هي و هو عالموقف ده

     

    رابع مرة يخرجو :


    راحوا للعراف و سئلوه عن حظهم العراف قال لهم : حبايبى متضيعوش لحظه من حياتكم

    و عيشوا حياتكم في سعادة مع بعض بعديها عين العراف دمعت و قال لهم إمشوا

     

    خامس مرة يخرجو :


    هى عزمته عشان يروحوا الهرم و إتفرجوا هناك على الخيل و هو بيجرى هى همست

    ساعتها بكلام بس هو مسمعهوش

     

    المرة السادسة :


    ركبوا باص و بسبب الطريق المتعرج الباص عمل حادثه و مكان أول مره تبوسه عشان

    إتجرح

     

    و في اليوم 29 :


    الساعه 11:27 p.m


    فاضل 33 دقيقه و ال30 يوم يخلصوا

     

    هو و هى قاعدين فى نفس المكان إللى كانوا قاعدين فيه من 30 يوم ساعت ما إتفقوا

    يلعبوا اللعبه دى

     

    هو : انا عطشان .. تحبى تشربىحاجه ؟

     

    هى : شكرا .. يا ريت سفـن اب

     

    هو : حاضر .. إستنينى مش حتأخر

     

    20 دقيقة عدت لحد ما لقت واحد غريب بيكلمها

     

    الغريب : إنتى صاحبة صاحب الرقم دا ؟

     

    هي : اه ليه فيه إيه ؟

     

    الغريب : سواق عربيه خبطه و هو في المستشفى حالته وحشه أوى

     

    الساعه 11:57 p.m :


    الدكتور خرج من غرفة الطوارىء و كان فى إيده إزازة سفـن اب و جواب

     

    الدكتور : إحنا لقينا الحاجات دى معاه

     

    قرأت الجواب و كان بيقول :

     

    الجواب ده انا كتبته من كام يوم انا لقيتك إنسانه رقيقه و حلوه أوى و لقيت نفسى بحبك

    بجد من غير ما أحس إبتسامتك اللى حبتها عمرى ما حنساها و كل حاجه حصلت بينا فى

    لعبة ال30 يوم خليتنى أحبك أوى و قبل ما ال30 يوم يخلصوا أتمنى إنك تكونى حبيبتى بجد

    لآخر يوم فى عمرى .. بحبك ..

     

    كرمشت الجواب و دخلت غرفة الطوارىء و صرخت و عنيها كلها دموع :

     

    مش عيزاك تموت انا بحبك فاكر يوم ما رحنا الأهرامات ساعتها انا همست بكلام إنت

    مسمعتهوش انا كنت بتمنى ساعتها إننا نفضل مع بعض للأبد و نفضل مستمرين فى

    اللعبه لآخر يوم فى حياتنا أرجوك متسبنيش حرام عليك متعملش فيا كده

     

    ساعتها الساعه دقت 12:00 a.m :

     

    قلبه بطل يدق و كانوا 30 يوم زى ما إتفقوا بالظبط

     

    الحكمة من القصة

     

    ” أعطى كل المشاعر لمن تحب إجعله يشعر أنه أغلى من الدنيا لأنه عندما يرحل ستحزن

    عليه أشد الحزن و سيكون وقت المشاعر قد فات أوانه


    إذا كنت أغضبته إذهب إليه و أرضيه حتى لو كان رضاه على حساب سعادتك


    إحتويه داخلك و ضمه إليك و حافظ عليه قبل أن يصبح ذكرى “

     

    “اسعدوُا منَ تحبوُن قبلَ أنَ تبكوُا علىَ وُداعهم :’( “

    كلمات مفتاحية  :

    تعليقات الزوار ()